10 ting du kan gjøre i høstferien

Hei igjen!

Da har jeg kommet meg hjem fra dyrlegen og intervju. Det gikk bra på begge deler. Nå har jeg bakt litt muffins og er klar for barnebursdag. Niesen til Stian blir 9 år på onsdag, så vi skal feire litt i dag. Det blir nok hyggelig. Jeg Nå har ikke jeg høstferie siden jeg ikke går på skole. Jeg skal bare jobbe 2 kveldsvakter denne uken, så har jo litt ferie på en måte. Hva skal dere i høstferien? Her kommer noen tips til hva dere kan finne på!

1.Gå turer ute og grille. Det er så vakkert ute med bladene som skifter farge og nå begynner det å bli skikkelig høstvær. Kanskje du/dere kan grille ute? Ingenting smaker bedre enn grillet pølser etter en lang gåtur.

2. Dra i en fornøyelsespark. Dra på enten tusenfryd, Hunderfossen, dyreparken i Kristiansand har også åpent. Ta med venner og familie på en koselig tur.

3. Gå på en høstutstilling. Nå er det sikkert mange kunstutstillinger som er åpne nå i høstferien. Det begynner å bli lenge siden vi har dratt på en utstilling. Vi dro på det før i Tønsberg og noe som heter kunst elva rundt i Drammen. Nå er det på tide på sjekke ut nye utstillinger igjen altså! Folk er jo så talentfulle og flinke!

4. Dra på kino. Det er mange bra filmer som kommer ut i høstferien blant annet The joker! Den må vi bare se! Noen andre som skal se denne filmen?

5. Bak noe nytt! Jeg er ikke flink til å bake i det hele tatt, men jeg er veldig flink til å spise bakevarer! Kanskje jeg skal bake noen boller, kjeks eller rundstykker?

6. Inviter venner på middag. Imponer venner med en fin middag hjemme med fint dekket bord og levende lys. Det kommer til å bli en hyggelig kveld.

7. Utforsk nabobyen. Vi må bli flinkere til å dra til nabobyene og se hva de har å tilby. Nå er vi litt lei Tønsberg sentrum, så vi skal se litt hva som befinner seg i Sandefjord.

8. Dra på harrytur til Sverige. Kjøp inn mat, godteri og brus så har man alltid noe mat i frysen.

9. Les en bok. Dra på biblioteket og lån deg en bok som du synes ser interessant ut. Enten så blir man skuffa eller så får man seg en positiv opplevelse. Nå skal jeg snart begynne med en ny bok som jeg har lånt på biblioteket og den virker veldig spennende. Vi får se!

10. Pynt ekstra fint hjemme, rydd i alle skap. Jeg er en liten ryddefreak og rydder og organiserer nesten hver uke her hjemme. Det er veldig deilig å ikke ha kaos rundt seg hele tiden. Ta en skikkelig ryddings i alle skap og skuffer. Gi bort klær du ikke trenger og pynt litt ekstra fint til høsten.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg