Treningsprogram for rumpe

Hei! 

God morgen til alle sammen, da er det torsdag og nesten helg! Det blir deilig etter en lang uke. Er kanskje mange av dere som har sommerferie nå? Snart skal jeg på jobb i noen timer og deretter på trening. Blir en rumpe økt i dag også. Jeg trener rumpe sånn 3 ganger i uka. Er ikke en ekspert på trening, men syns jeg begynner å  se resultater på meg selv. Trener litt andre øvelser med vekter, men dette her er et veldig bra treningsprogram. Jeg pleier å variere øvelsene litt på dagene. Liker litt variasjon, så skal komme med et annet treningsprogram som jeg også gjør. 

Først varmer jeg litt opp med å gå litt på mølla i ca. 10 minutter. Deretter så tar jeg alle øvelsene i 3 serier x 6-8 repetisjoner. På slutten tøyer jeg ut. Kjenner det godt at man har trent etterpå!   

1. Sumo squat

 

2. Squat with kickbacks 

3. Basic squat 

4. Jump squat 

 

5. Narrow squat 

6. Pistol squat – super tøff øvelse og pass på og ikke squat for langt ned. 

7. Curtsey squat – Bra for alle muskelgruppene 

8. Split squat – strammer opp hofter og rumpe.

 

9. Isometric squat with toe taps

10. Pop squat  

Det finners også mange andre gode rumpeøvelser, men disse 10 passer godt sammen og burde gi god effekt. Gjerne tren dem 2 til 4 ganger i uken, men da må du trene resten av kroppen litt mindre. Lykke til med treningen. Snakkes senere. 

Ha en fin dag videre! 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg