Do you even tofu??

Hei sann! 

Måtte bare innom for å dele en morsom opplevelse med dere. 

 

I går så skulle jeg og Stian på Meny Eik for å kjøpe inn matvarer til middagen. Det var et par ting vi trengte til å lage tofu i pad thai. En viktig ingrediens her er jo selvsagt tofu. Vi spurte en ansatt på Meny Eik hvor de hadde tofuen liggende, siden vi ikke var kjent i butikken og hadde gått å lett ganske lenge. Hun visste ikke hvor den var og  gikk og spurte en jente bak disken. Det som jeg fikk til spørsmål da var:  “Hva er tofu?”. Jeg bare…hæ? Altså, jeg ble litt satt ut. Er tofu helt nytt liksom, tenkte jeg??  Sier jeg det riktig? Er det så vanskelig å finne?

Så gikk hun å spurte en annen dame som jobbet der og hun gikk å leita hun også, men visste tydeligvis ikke hva tofu var! For hun viste meg masse laktosefrie produkter og Tofutti produktene. Dette her blir for dumt,  tenkte jeg. Så vi satte fra oss kurven og dro til Meny på Tolvsrød, siden de hadde Tofu og hjalp oss også med å finne Miso. De bare søkte det opp i registeret sitt! Som normale personer ville ha gjort. Hvis de på Meny Eik hadde bare søkt det opp for å se om de hadde det inne, hadde det gått mye fortere. Men de var jo bare unge jenter og visste vel ikke bedre. Er jo ikke lett dette her med tofu gitt! 😛 

Er Tofu så ukjent for mennesker? Men jeg skal ikke si noe jeg, for jeg visste vel ikke helt hva det var før jeg ble veganer. Men de var veldig hyggelige på Meny Tolvsrød, så der skal vi handle fra nå av! 

Oppskriften til Pad thaien kommer senere i dag! 

Ha en super fin dag videre 😀 

4 kommentarer
    1. Hei hanna! Så kult at du har begynt å blogge! Skulle ønske vi hadde holdt bedre kontakt etter vgs.! <3 noen du skulle ønske du hadde mer kontakt med? Hilsen gammel kjenning 🙂

    2. Anonym: Heisann! Så hyggelig å høre! Er mange jeg hadde ønsket å hatt bedre kontakt med! Er så vanskelig når man flytter bort og har aldri vært flink til det egentlig. Du får sende meg melding på facebook da!! 😀 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg