Tips for studentlivet

Hei!

Nå er det like før skolen starter igjen, og mange skal tilbake til student-tilværelsen. Er student selv og begynner nå igjen på andre året til høsten. Går på Høyskolen Kristiania på interiørarkitektur, noe som er kjempe gøy. Er jo litt for glad i å bruke penger som jeg ikke burde bruke. Har lært noen tips og triks for å komme meg gjennom ukene før lønnen og student-pengene kommer. I studietiden er det mye man må bruke penger på som skolebøker og materiale til hvert emnet. Er jo kjempe dyrt! Har jo fire emner jeg skal gjennom i halvåret og det blir mye materialer til prosjekter. Her er noen tips og triks for studenter 😀 

 

Last ned mattilbud-appen – Denne har hjulpet meg mange ganger. Her får du oversikt over tilbudene i de forskjellige matvarebutikkene som Rema, Coop, Spar, Kiwi og resten av butikkene. Her kan du finne ut av 10-kronersmarked og alt du trenger å vite for å handle billigst mulig. 

Dra til Sverige – For dere som fortsatt er hjemme på ferie og har tilgang til bil eller en ferje ville jeg benyttet meg av dette nå. Du kan spare en del på å handle i Sverige og i tillegg er det utrolig bra utvalg. Her kan det lønne seg å kjøpe kjøtt hvis det er spesielle tilbud. Vi pleier å kjøpe veganer kjøtt, siden det er litt billigere i Sverige enn i Norge og man får større pakker til en lavere pris. Da har vi masse godt i fryseren vi kan ta opp og steke.  

Lag mye middag – Nå tenker jeg da på mye og billig. Det er lett å lage enkel og billig mat du enten kan fryse ned eller spise til lunsj dagen etterpå. Gryter er genialt og kan gjøres veldig billig. Vi pleier å kjøpe hakkede tomater, bønner, linser, gulrøtter, mais og løk i store porsoner. Da har du en base som er godt til pasta eller kjøttfarse. Det jeg pleier å spise til frokost er havregrøt som er kokt opp på vann og så tilsetter jeg litt banan , noe som er kjempe billig. 

Kutt ut luksusvaner – Denne er ganske åpenbar, men ikke kjøp deg kaffe på vei til skole eller jobb. Ta med deg lunsj i stede for å kjøpe, da ryker det fort en hundrelapp der. 

Last ned studentkortet appen- På denne appen får du prosenter på for eksempel Nelly og Zalando. Veldig kjekt hvis du må ha sminke eller trenger noe nytt. Så får du det til en litt billigere penge. 

 

Ha en fortsatt fin dag! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg