Det er lov med dårlig samvittighet

Heisann! God dag! Håper alle har hatt en fin helg og noen fine første september dager. 

I dag har jeg faktisk ikke gjort stort. Har vasket leiligheten og lest litt lekser. Skulle egentlig ha gjort hundre skoleting i dag, men er bare litt stuck og sliten. Det er sånn at hvis jeg har alt for mye å gjøre, så ender jeg opp med å ikke gjøre noen ting til slutt. Så jeg får så dårlig samvittighet når jeg vet det er mye av et prosjekt jeg skulle fått gjort på skolen, men så gjør jeg ingenting med det. Jeg er satt sammen på en litt rar måte tror jeg, haha. Tiden går så fort og snart er det innlevering og jeg som skulle være flink dette semesteret og ikke henge etter. Føler på stresset i kroppen nå, kroppen min går litt inn i en shut down når det blir for mye på en gang. Det er ikke bra! Inne i hodet mitt går det flere tusen tanker som svirrer rundt og jeg blir helt tullete. Jeg er en sånn person som får så dårlig samvittighet av alt mulig. Jeg klarer aldri si nei heller! Jeg ønsker å være der for alle, men det går ikke. Det å være student med praktiske prosjekter, lekselesing, pendling til Oslo, deltidsjobb, venner som trenger meg, samboer som vil bruke tid med meg, trening og familie som vil ha besøk. 

Jeg skulle ønske jeg var flere personer noen ganger. Så kunne en dratt på skolen, en jobbet for å tjene penger, en som ryddet, vasket og lagde mat, en som kunne være sosial med venner og familie. Det er ikke sånn verden er lagd og det er vel kanskje bra. Men her sitter jeg å klager over ingenting egentlig. Måtte bare få tankene ut på papiret. Er så mange som har det sånn her og jeg misunner dem ikke. Vi får stå på, bite tennene sammen og bare gjøre det vi kan. Man kan ikke ha tid til alle og enhver hvert minutt, man kan ikke rekke alt og det er lov med dårlig samvittighet.  Det er lov å ta seg en pause og ikke gjøre noen ting. Det er lov å si nei, jeg har ikke tid. Det er lov å være sliten, utmattet og stressa av ting. Man har store forventninger til seg selv og man vil nå dem og være den beste personen av seg selv. Det beste vi kan gjøre er å prøve vårt beste. 

Ha en fin dag og en fin uke! 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg