Indisk heaven

Hei alle sammen og god fredag! 

Tenkte jeg skulle dele en rett som Stian lagde til oss i går. Han lagde vegetar tikka masala og samosa. Var super godt! Er så heldig som har en som kan lage mat til meg, med denne dumme armen. Det går bedre nå med armen, men gjør litt vondt. Er veldig heldig som har en som kan lage mat og gjøre alt her hjemme slik at jeg kan hvile den. Prøver å hjelpe så mye jeg kan med det jeg klarer. Er bare noen uker igjen med brukket arm, så dette skal nok gå bra. 

I dag har jeg vært i Drammen på besøk hos mine foreldre og lille søster. I kveld skal vi spille nintendo switch med niesene til Stian og bare kose oss resten av kvelden. Håper alle har en fin fredag og koser seg masse. Hva er planene for helgen? 

 

Oppskrift på vegetar tikka masala

1 blomkål

1/2 søtpotet 

3 fedd hvitløk 

1ss ingefær 

1 boks kikerter 

2 ss garam masala 

3 ss tomatpure

1 løk 

1 paprika

1 ss paprikapulver 

1 ss spisskummen

salt, pepper, kayennepepper, grovhakket frisk koriander, feta ostebiter. 

SLIK GJØR DU:

1. Varm olje i en stekepanne, og stek søtpotetterningene i noen minutter. Tilsett deretter  finhakket hvitløk og løk, stek et par minutter til.

2. Skyll kikertene, og hell dem i stekepannen med ingefær. Stek et par minutter, og dryss garam masala over. Rør rundt så krydderet blir fordelt skikkelig, og stek slik at krydderet får litt varme i seg.

3. Tilsett tomatpuré, blomkål og paprika, og rør godt. La småkoke under lokk i 5 minutter.

4. Smak til med salt, pepper, grovhakket koriander og kayennepepper, og dryss frisk koriander over.

 

Samosa oppskrift 

6 plater med butterdeig 

5 poteter 

1 pose med amerikanske grønnsaker 

salt,pepper, spiskummen, garam masala. 

 

Stekes midt i ovnen i 20 min. 

Ha en fin kveld 😀 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg