Plantebaserte alternativer

Hei! 

Har fått så mange fine kommentarer både her på bloggen og på Facebook og det setter jeg stor pris på. Er veldig takknemlig for at dere spør og gir meg respons på det jeg gjør slik at jeg kan forbedre meg. Noen lurer veldig på mitt kosthold og treningsprogram og det skal jeg selvfølgelig svare på.

Jeg spiser mest et plantebasert kosthold og nedenfor har jeg skrevet ned noen plantebaserte alternativer som jeg bruker. Håper dette hjelper 😀 

 

   

Smør:  I bakst bruker jeg olje, mens på brødskiven foretrekker jeg Berit Nordstrands smøremyk. Det er sykt godt. Det + kjeks + meg = evighetsmaskin …

Melk og fløte:  Søtet soyamelk til bakst, havremelk til cappuchino. I typiske hvite sauser foretrekker jeg usøtet soyamelk, rismelk eller mandelmelk, mens kokosmelk er best i gryteretter og grøt. Jeg pleier å handle Alpro, Dream og Oatly. Når det kommer til fløte synes jeg vispbar soyafløte fra Alpro er god i desserter, mens i matlaging bruker jeg vanlig soyafløte fra Alpro eller Oatly.

Yoghurt:  Alpro naturell er god til frokostblanding. Vaniljeyoghurten fra samme merke er også fabelaktig som dessert, servert med friske bær.

Ost:  På brødskiven foretrekker jeg Go’ Vegan fra Synnøve Finden i blokk, men de har også i skiver. Til matlaging liker jeg Violife. De har gode alternativer til halloumi og feta, samt revet ost til å ha på pizzaen.

Kjøtt:  Når jeg skal kose meg kjøper jeg Pulled Oumph. Det er «som pulled pork, bare uten pork». Jeg elsker det som burger, på nachos og pizza, og som snack med en god dip. Til taco og gryterett foretrekker jeg Vegme Deig og Vegme Biter. De kan du steke opp og krydre med det meste, og konsistensen er veldig bra.

Iskrem:  Kan jeg svare ALT? Jeg elsker is! Av isen i vanlige matbutikker holder jeg en knapp på Oatly sine, men elsker også de nye veganske isene til Ben & Jerry´s! De er super gode og smaker akkurat som vanlig is. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg