5 tips for tørr vinterhud

Hei alle sammen og god lørdag! Håper alle har hatt en fin start på dagen. Det er så deilig å stå opp og ha god tid på morgenen. Nå sitter jeg med en god kopp kaffe og frokosten er allerede spist. Tenkte jeg skulle dele 5 tips for tørr vinterhud. Er det bare jeg som får det nå på vinteren eller? Grå, gusten hud er et sikkert vintertegn for mange av oss. I tillegg til at huden mister gløden når kulda setter inn, er det også mange som opplever at det blir vanskeligere å gi huden nok fuktighet.

1.Tørr hud trenger god rens

– Rensing er faktisk kjempeviktig! Om du ikke renser huden din godt vil ikke kremen kunne trekke inn og hjelpe huden din. Det er nesten bortkastet med hudkrem om du ikke renser huden. Jeg renser huden 2 ganger om dagen, en morgen og en gang om kvelden. Først tar jeg en renseserviett for å fjerne sminken på kvelden, så renser jeg i dybden for å fjerne all sminke. Bruk gjerne en rens med olje for tørr hud eller en som er tilpasset din hudtype. 

 

2. Skrubb for sirkulasjon

– Du kan bruke en mild skrubb en til to ganger i uken.  Det kan høres feil ut å skrubbe hud som kjennes tørr ut, men slik er det altså ikke. Ansiktsskrubb fjerner døde hudceller og massasjen hjelper den tørre huden din til å fornye seg selv fordi du øker blodsirkulasjonen. Økt blodsirkulasjon gjør at det blir bedre opptak av næring og bedre utskillelse av avfallsstoffer. Det vil si at det neste produktet du tar på huden vil kunne trekke dypere ned og gi bedre resultat.

 

3. Serum for beskyttelse

– Etter rens om morgenen så smører jeg inn et serum på huden. Dette trekker dypere inn i huden din enn vanlig krem og beskytter den.

 

4. Dagkrem beskytter og forebygger

– Dagkremen skal beskytte ansiktshuden din mot ytre påkjenninger. Husk at dagkremen bør inneholde solfaktor som beskytter både mot sol og forebygger rynker. Det kan være lurt å bruke en annen dagkrem om vinteren enn om sommeren. Jeg bruker en fetere krem på vinteren. 

 

5. Bruk fetere nattkrem om vinteren

– Om kvelden etter at man har renset huden- bruker jeg en god nattkrem . Nå om vinteren bruker jeg en fetere nattkrem enn jeg ellers bruker. Bruk gjerne en fuktighetsmaske. Jeg masserer kremmasken inn i huden etter at jeg har renset, lar det gå ti minutter og er det noe overskytende krem igjen tørker jeg den av før jeg legger meg. Veldig deilig med masse fukt! 

Hva er deres beste tips til tørr vinterhud? Ha en strålende dag videre <3 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg