Banankake i kopp ferdig på 5 min!

Hei alle sammen og god søndag. 

Tenkte jeg skulle stikke innom og dele en kjapp, enkel og god oppskrift på banankake i kopp. Den er ferdig på 5 min!

Jeg hadde skikkelig lyst på noe godt her om dagen og begynte å se hva jeg hadde i skapene. Du vet den følelsen når du virkelig har lyst på noe godt, men du har ingenting liggende i noen skap. Da måtte jeg bare lage denne super digge banankaken.

Du trenger: 

1 banan

4 ss mel

1 egg

1/2 ts bakepuver

Litt vaniljepulver

Hakket mørk sjokolade

Slik gjør du det:

Mos bananen klumpfri med en gaffel. Tilsett resten av ingrediensene og rør godt. Hell over i en passelig kopp og stek i mikrobølgeovnen 1-3 minutter, eller til kaka er gjennomstekt. Ønsker du en flytende kjerne stopper du litt før, følg med underveis!

Server gjerne banankaka med litt friske bær og et ekstra dryss hakka sjokolade.

Planen i dag er å dra til Åsgårsstrand. Der er vi bedt på middag til moren til Stian og det blir veldig koselig. Er alltid hyggelig å bli bedt bort, så slipper jeg å tenke på middag. Alltid koselig når familien samles rundt bordet og kan snakke om alt og ingenting.

I går var jeg på et lite vors hos noen venner her i Andebu, men vi dro ganske tidlig hjem så jeg er i tipp topp shape i dag. Jeg fikk ikke se skal vi danse så det må jeg se nå etter frokosten!

Håper dere har en rolig og fin søndag videre. Vi blogges <3 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg