Dette vil jeg bli bedre på

Sparing! Jeg er jo elendig til å spare og det vet dere. Jeg bruker jo penger på mye rart, men jeg tenker jo at shopping er terapi, haha. Jeg elsker å gi meg selv disse godene i livet og blir glad inni meg når jeg har kjøpt noe. Det er en avhengighet som jeg ikke har klart å stoppe med, men jeg har redusert det.

Å være stolt over meg selv. Jeg er litt pirkete på ting. Jeg er generelt en perfeksjonist på ting. Hvis det ikke er bra nokk i mitt hodet, blir jeg ikke stolt over det jeg faktisk har oppnådd. Jeg vil at det skal være 100% og da blir jeg veldig fornøyd med meg selv.

Bli et JA mennesket. Hvorfor ikke bare være med på den festen, hvorfor ikke bare si ja til å besøke en venn langt unna, hvorfor ikke si ja til den turen og være litt spontan. Jeg liker å være sosial, men noen ganger liker jeg å være for meg selv også. Er veldig flink til å si nei til ting, siden det blir mye planlegging og jeg ser ikke på meg selv som en spontan person. Dette er noe jeg må jobbe med og bare bli flinkere til å ikke ha kontroll og planlegge alt til hver minste detalj. Vær mer spontan!

Bli fornøyd med ting jeg faktisk gjør og ikke tenke på at jeg kunne gjort mye mer. Ingenting er bra nok, ingenting blir som jeg har sett for meg, ingenting blir perfekt i mitt hodet. Jeg kan alltid gjøre mer, jobbe mer, jeg kan alltid trene mer, være mer med venner eller at jeg kunne vært en bedre kjæreste. Jeg har disse tankene i hodet ganske ofte og det sliter meg ut. Jeg må lære at man ikke har tid til alt og jeg må lære meg å bli fornøyd med “litt trening i uken er bra , litt jobb er bra, litt husarbeid er bra nok. Jeg må lære meg å bli fornøyd med det jeg har gjort og ikke det jeg skulle fått gjort.

 

Å tenke at jeg er bra nok og vil nå mine mål. Jeg er veldig usikker på meg selv og det er ikke bra. Jeg har prøvd i mange år og få nok selvtillit for å tenke at jeg er  bra nok, jeg tørr, jeg fikser dette, jeg er best, jeg orker dette, jeg er flink nok eller jeg er god nok for dette. Jeg er ikke en person som tenker det om meg selv eller om det jeg holder på med. Jeg har veldig lyst til å tenke at jeg er bra nok og jeg kommer til å nå langt i livet, men det er en liten stemme i hodet som sier det helt motsatte. Jeg vet at hvis man jobber hardt for noe man virkelig ønsker, så kan man oppnå hva som helst.

Å bli bedre på å snakke med venner om ting som er vanskelig. Jeg liker å holde ting for meg selv når ting er litt vanskelig eller om det har skjedd noe i livet som jeg synes er vanskelig å snakke om. Jeg åpner meg ikke for hvem som helst. Jeg vil at folk skal tro jeg har det bra og at jeg er positiv hele tiden, men sånn er det ikke. DE fleste har det vel kanskje sånn. Man setter opp en mur og en maske hver dag med ett smil.

Å bli flinkere til å holde kontakt med venner og bekjente. Jeg er så dårlig på å holde kontakten med venner. Det kan gå laaang tid og flere måneder før jeg ser gode veninner fra Oslo. Det er ikke bra.

Hva vil du bli bedre på? 

Vi blogges <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg