En god start på dagen + oppskrift på grøt

Hei alle sammen og god torsdag! 

Håper alle har hatt en fin start på dagen! Jeg har startet dagen i dag med grøt, noe som jeg pleier å gjøre. Jeg bytter litt på toppingen fra epler, bananer, blåbær eller skogsbær ettersom hva jeg har tilgjengelig i fryseren og av frukt jeg må bruke opp. Denne grøten er sykt god og gir meg en god metthetsfølelse utover dagen. Dette er en god porson, så hvis det er rester igjen så ta det med deg som et mellommåltid utover dagen. Det er alltid kjekt med ferdig kokt grøt hvis du skal på farten.

Grøten inneholder: 

5 ss havregryn

2,5 dl vann

kanel og kardemomme etter smak

1/2 ss honning

1/4 ts salt

Dette kokes opp og tilsett 0.5 dl soyamlek mot slutten av koketiden. Ha oppi frosne bær i kjelen, tiner etter 3 min og hell over grøten. Nammmm!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg