Jeg har bakt julebaksten og en liten katastrofe

Hei! 

Jeg har endelig fått bakt litt i helgen. Jeg er som dere vet ikke blink til å bake i det hele tatt. Jeg har lagd serinakaker hvert år og i år var intet unntak. Det gikk veldig bra. Deretter skulle jeg bake kransekake….Det gikk ikke så bra. Det ble ikke noe kransekake i det hele tatt. Det som egentlig skulle være lett å lage. Jeg vet ikke hva som skjedde, men de ble ikke ringer i det hele tatt, de smeltet inni ovnen utover hele bakepapiret. De var veldig gode da, men de ble jo en katastrofe. Jaja, sånn kan det gå. Jeg får heller kjøpe inn på butikken istedenfor å bruke 5 timer på kjøkkenet til neste år.

Etter den lille katastrofen på kjøkkenet var jeg egentlig litt ferdig med hele denne bakingen, men jeg ville få til noe annet enn serinakaker. Da hadde jeg veldig lyst på lefser med kanel fyll. Jeg søkte opp oppskriften og begynte med en gang. Det gikk veldig greit å bake deigen og følte at dette kan kanskje gå! Da den var i kjøleskapet og jeg skulle begynne med fyllet. Det gikk også veldig bra. Da var det bare å ta ut deigen av å begynne å kjevle ut lefsene i fine runde former. For det første så eier jeg ikke en kjevle, så det var jo litt teit av meg å ikke tenke på før jeg stod der. Etter at jeg hadde syntes litt synd på meg selv så tok jeg en termo flaske og satte igang. En dum kjevle skulle ikke stoppe meg. Deigen var veldig elastisk og jeg fikk den ikke så tynn som jeg ville. Men jeg stod på og prøvde likevel å steke dem.

Det ble da noe til slutt og de smakte faktisk veldig godt. Kan noen være ærlige å si de er dårligere enn meg til å bake? Da hadde jeg følt meg 1000 ganger bedre.

 

Neste år så blir det bare serinakaker, jeg tror jeg holder meg til det resten av livet. Så får jeg heller spise kaker borte hos andre og kjøpe inn når jeg har lyst på. Det er ikke bare bare å bake julekaker altså!

Hva skal du bake til jul eller er du like håpløs som meg? Vi blogges! 

1 kommentar
    1. Ha ha ha, nei du er nok ingen baker vennen min🙈, men du skal ha for at du forsøker🤣
      Skal få noen kaker av mamsen du, så du har noe å kose deg med😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg