Mathandel for 8 dager og matplan

Hei!

Da har jeg vært å handlet mat for hele 8 dager, både middag, frokost og snacks til helgen. Det ble to poser og 2 fulle handlenett til sammen. Alt dette kostet 723 kr for Stian og meg, det synes jeg er innafor!

Jeg og Stian har blitt veldig flink på matbudsjettet og prøver å holde oss til 100 kr dagen. Det er ikke lett og hvertfall ikke hvis man må innom butikken flere ganger i uka! Derfor prøver vi å stor-handle 1 gang i uka alt vi skal ha. Dermed blir vi ikke fristet like mye i butikken. Det er veldig lett å ta med seg en liten sjokolade eller noe annet snop som man ikke trenger. Jeg synes det går veldig fint med budsjettet vårt, matplan og handlelister. Da går alt som det skal og etter planen. Da slipper man å bruke så mye penger på mat.

 

Fredag: Linsetaco

Lørdag: Chili sin carne med ris

Søndag: Veganske kjøttboller med brun saus og ovnsstekte grønnsaker og poteter.

Mandag: Wok med grønnsaker og teriyaki saus

Tirsdag: Linsegryte med spiant og couscous

Onsdag: Pozole de garbanzo

Torsdag: Chili sin carne

Fredag: Gryte med resterende grønnsaker fra kjøleskapet, hakkede tomater, ris og spinat

 

Vi blogges <3 

4 kommentarer

Siste innlegg