MGP finalen i går

Var det flere som så på MGP i går og all dramatikken rundt avstemningen? Jeg var oppe og så på programmet i går kveld, fordi jeg liker MGP og Eurovision veldig godt. Jeg var veldig spent på hvem som skulle komme til finalen og vinne MGP 2020 i år. I år var det også jubileums år for norsk MGP, så det er jo veldig stas.

Jeg sitter nå og lurer på hvordan kan NRK få problemer med avstemningen når det er jubileum og vi lever i 2020? Er ikke det litt dårlig planlegging fra dems sin side?

“Vi føler oss ganske trygge på at det er den riktige vinneren som står igjen”, skriver VG i dag. Det er jo helt sykt at de føler seg ganske sikre? Så betyr dette at det kanskje ikke var Ulrikke som skulle ha vunnet finalen? Det er jo meningen at folket skal velge ut den sangen som de synes er best. Derimot ble det 30 stk fra juryen som stemte og det synes jeg blir litt feil.

 Det ble tekniske problemer rundt avstemningen og det er jo ikke noe kult verken for oss som stemmer frem de vi liker, men også for deltagerne som opptrer. Artistene har tross alt lagt ned enormt med tid og penger for å delta og jeg vil tippe at mange av dem deltar for å vinne og få sving på karrièren. For deltakerne er dette blodig alvor. Det er jobben deres.

Kan vi egentlig stole på at den riktige har vunnet? Det er jeg ikke sikker på og jeg synes at man burde hatt en avstemning på dette i ettertid. Jeg skjønner at det kan bli tekniske problemer og at programmet må fortsette slik at det ikke går p overtid.  Men jeg mener det burde blitt opplyst fra scenen om hvem og hvor mange juryen var eller at backup-løsningen burde vært SMS. Det er jo noe NRK kan tenke litt på til neste gang.

Hva synes du om vinnerlåten? 

3 kommentarer
    1. Jeg er ikke enig i at den beste låten vant…….🤬
      Norge har ikke kommet så mye lenger i utviklingen siden forrige gang avstemmingen kollapset på MGP🤔

    2. Jeg synes at det burde blitt gjort på en annerledes måte. De kan ikke bruke en jury der hvor de baserer seg på låtene som er sunget i studio og ikke det som ble framført på selve kvelden med tanke på show og prestasjon.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg